references
74 C Z Ę Ś Ć
I
którego tworzy, stawia mniej ograniczeń niż tradycyjne media, przez co twórczość może być bardziej kontrowersyjna, przełamywać tabu, wydaje się pozbawiona kontroli. Kreatywność, jaką wykazują się amatorscy twórcy na YouTubie świadczy o tym, że użytkownicy sieci są coraz bardziej świadomi możliwości, jakie daje im technologia. Sieć nie jest już tylko szczeblem do dalszej kariery (telewizyjnej, radiowej), staje się docelowym medium, w którym spełniać się mogą ambitni i pomysłowi artyści. YouTube może mieć również wartość edukacyjną – otwiera wiele możliwości dla tych, którzy chcą spróbować swoich sił np. jako dziennikarze czy reżyserzy i pozwala sprawdzić swój warsztat. Publikujący swoje prace muszą mieć jednak świadomość, że choć na YouTubie mogą zyskać popularność i pieniądze, to wystawiając się na ocenę, mogą również spotkać się z ostrą i często niesprawiedliwą krytyką.
Po trzecie: nowe narzędzie komunikowania społecznego, czyli Twitter w służbie informacji
Twitter jest mikroblogiem, czyli rodzajem dziennika internetowego, tworzonego za pomocą krótkich, często jednozdaniowych, wpisów. Jest to darmowy serwis, posiadający cechy portalu społecznościowego, który opiera się na usługach wysyłania oraz odczytywania tak zwanych tweetów. Tweetem określa się krótką, nieprzekraczającą 140 znaków wiadomość tekstową, wyświetlaną na stronie użytkownika oraz dostarczaną pozostałym użytkownikom, którzy obserwują dany profil. Twitter (od ang. słowa: ćwierkać) powstał w 2006 roku i szybko stał się jednym z najszybciej rosnących serwisów społecznościowych w USA, wymienianym często obok serwisu Facebook, jako najczęściej odwiedzany przez internautów. Jedną z przyczyn szybkiego rozwoju tego portalu społecznościowego jest jego kompatybilność z telefonami komórkowymi nowej generacji oraz tabletami typu iPad. W maju 2009 roku mikroblogowało na Twitterze (dzięki Twitterowi?) już 32 miliony użytkowników z całego świata. Twitter jest narzędziem ułatwiającym tworzenie się i utrwalanie sieci społecznych opartych na ciągłej komunikacji. Jest skierowany do użytkowników przyzwyczajonych do porozumiewania się za pomocą