references
KOMPETENCJE MEDIALNE
1 39
działań eksploracyjnych, można przy planowaniu całościowego pierwszego modułu kształcenia (od przedszkola do gimnazjum) wykorzystać spiralny model kształcenia zaproponowany przez Jeremy’ego Brunera31, czyli powracać do tych samych treści na różnych etapach rozwoju, stosownie do rozwoju poznawczego dzieci oraz zmieniającej się wiedzy na temat mediasfery oraz psychologii edukacyjnej i metod kształcenia.
Bibliografia
Arendt Ł., Wykluczenie cyfrowe – zagadnienia teoretyczno – empiryczne, [w:] Kryńska E., Arendt Ł., Wykluczenie cyfrowe na rynku pracy, IPiSS Warszawa 2010 Badarch D., 2010, Foreword, [w:] J.M.P. Tornero, T. Varis, Media Literacy and New Humanism, UNESCO Institute for Information Technologies in Education, Moscow 2010 Barrantes R., Analysis of ICT Demand: What Is Digital Poverty and How to Measure It?, [w:] H. Galperin, J. Mariscal, Digital poverty: Latin American and Caribbean Perspectives, 2007, s. 36, [online:] http://www. ictliteracy.info/rf.pdf/DIRSI_BOOK-ENG.pdf , [dostęp: 19.09.2011] Batorski D., Relacja wykluczenia społecznego z wykluczeniem informacyjnym, Ekspertyza dla MPiPS, Warszawa 2008 Borkowska M., Murawska-Najmiec E., Stępka P., Woźniak A., Organizacje międzynarodowe oraz wybrane państwa wobec edukacji medialnej, Analiza Biura KRRiTV, nr 2 (marzec 2010), [online:] http:// www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/pliki/publikacje/analiza2010_02_ edu_medialna.pdf Bruner J., Poza dostarczone informacje: studia z psychologii poznawania, wybrał, zredagował i wstępem opatrzył J. Anglin, tłum. B. Mroziak, PWN, Warszawa 1978 van Dijk J. A.G.M., The Deepening Divide, Inequality in the Information Society, Sage Publications, Thousand Oaks CA, London, New Delhi 2005 van Dijk J. A.G.M., The Network Society. Social Aspects of New Media, Sage Publications, Thousand Oaks CA, London, New Delhi 2012
J. Bruner, Poza dostarczone informacje: studia z psychologii poznawania, wybrał, zredagował i wstępem opatrzył J. Anglin, tłum. B. Mroziak, PWN, Warszawa 1978.
31