references
482 A N E K S
Beata Staszyńska, Onno Hansen,
Fundacja Citizen Project
Zrozumieć media
Widzimy młodzież jako partnera w poszukiwaniach dotyczących rozumienia mediów i ich wpływu na nasze życie. Naturalnie młodzi ludzie mają mniej wiedzy o mediach oraz mniej doświadczenia życiowego niż dorośli. Cechuje ich jednak unikalna perspektywa i doświadczenie – jako pierwsi od początku życia są „online”. Połączenie tych dwóch pokoleniowych perspektyw jest potrzebne w edukacji medialnej. Wspólnie badamy rzeczywistość i podejmujemy refleksję. Szukamy odpowiedzi na pytania, jak każdy z nas zmienia media i jest zmieniany przez nie. Cały czas się od siebie uczymy. Realizując projekt Dynamiczna Tożsamość poświęcony autoprezentacji i profilowaniu, zaobserwowaliśmy na przykład, że młodzież nie kalkuluje; w kontaktach offline nie rozumie wstydu dorosłych i interpretuje go jako kłamstwo. Czują większą blokadę przed kontaktami bezpośrednimi niż online, a zarazem widzą swój świat online jako intymny, w którym tylko relacje i reakcje są identyczne jak w świecie offline. To tak jakby nie zdawać sobie sprawy z tego, że „być online”, to być również wśród obcych.
materiał zebrała: Barbara Gubernat opracowanie: Dorota Górecka, Fundacja Nowoczesna Polska