references
KOMPETENCJE MEDIALNE OSÓB W WIEKU 50+...
335
ograniczających aktywną i satysfakcjonującą starość, to wraz z rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz liczbą przekazywanych i odbieranych przez jednostkę informacji znaczenie posiadania odpowiednich kompetencji medialnych będzie rosło. Tym samym brak takich kompetencji będzie istotną barierą, której powinniśmy – czy na poziomie państwa i działań władz centralnych, czy też w ramach polityki lokalnej bądź indywidualnego przygotowania do starości – przeciwdziałać.
Bibliografia
Batorski D., Czerniawska D., Fenrich W., Kowalik W., Kubicki P., Olcoń-Kubicka M., Zając J.M., Żychlińska M., Między alienacją a adaptacją: Polacy w wieku 50+ wobec Internetu, UPC Polska, Warszawa 2010 Batorski D., Wykluczenie cyfrowe w Polsce, Studia Biura Analiz Sejmowych nr 3(19) 2009, s. 223-249 Batorski D., Polacy wobec technologii cyfrowych – uwarunkowania dostępności i sposobów korzystania, „Contemporary Economics” 7(4) 2013, s. 328-352 Batorski D., Czerniawska-Szejda D., Drabek M., Fenrich W., Jasiewicz J., Kielan J., Strzemieńska A., Wala K., Zaradność w Sieci. Diagnoza kompetencji medialnych Polaków, Fundacja Nowoczesna Polska, Warszawa 2014 Biuletyn RPO, Osoby starsze na rynku usług finansowych. Analiza i zalecenia, Źródła nr 14, Warszawa 2013 Biuletyn RPO, Strategie działania w starzejącym się społeczeństwie. Tezy i rekomendacje, Źródła nr 9, Warszawa 2012 Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Raport tematyczny z badania, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2014 Cyfrowa przyszłość. Edukacja medialna i informacyjna w Polsce – raport otwarcia, (red.) J. Lipszyc, Fundacja Nowoczesna Polska, Warszawa 2012 Czerniawska D., Metodologiczne wyzwania badania kompetencji medialnych i cyfrowych, „Kultura Popularna” nr 3(41) 2014, s. 32-44 Prognoza ludności na lata 2008-2035, GUS, Warszawa 2009 Łęcicki G., Edukacja medialna jako istotna cecha nowoczesnego społeczeństwa, „Kultura-Media-Teologia” nr 3, 2010, s. 70-80