references
206 C Z Ę Ś Ć
III
bardziej niż kiedykolwiek przedtem, potrzebne są również inne umiejętności – samodzielnego i krytycznego poszukiwania wiedzy, formułowania i przekazywania myśli w języku komunikatywnym dla różnych odbiorców, bezpiecznego (ze względu na własny rozwój) poruszania się w sieci. Perspektywa, że Internet stworzy konstruktywne sprzężenie zwrotne z „realem”, jakkolwiek jeszcze słabo zarysowana, nie jest niemożliwa.
Bibliografia:
Adamski W., Młode pokolenie Ameryki, PWN, Warszawa 1977 Batorski D., Polacy wobec technologii cyfrowych – uwarunkowania dostępności i sposobów korzystania, [w:] Diagnoza społeczna 2013. Warunki i jakość życia Polaków, Warszawa 2013 Bauman Z., Płynna nowoczesność, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2006 Beck U., Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2002 Bell D., Kulturowe sprzeczności kapitalizmu, PWN, Warszawa 1998 Bendyk E., Bunt sieci, Wydawnictwo Polityka Spółdzielnia Pracy, Warszawa 2012 Carr N., Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg?, Helion SA, Gliwice 2013 Eurostat: Youth in Europe 2009, s. 140–142 Federman M., Why Johnny and Janey Can’t Read, and Why Mr. and Mrs. Smith Can’t Teach? The Challenge of Multiple Media Literacies in a Tumultuous Time, [online:] http://individual.utoronto.ca/markfederman/WhyJohnnyandJaneyCantRead.pdf , [dostęp: 15 grudnia 2014] Filiciak M. i in., Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze, Raport Centrum Badań nad Kulturą Popularną SWPS, Warszawa 2010, s. 35–41 Foreman R., The Pancake People, or, The Gods Are Pounding My Head, [online:] http://edge.org/3rd_culture/foreman05/foreman05_ index.html , [dostęp: 20 grudnia 2014] Fromm E., Mieć czy być?, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 1997 Giddens A., Nowoczesność i tożsamość, PWN, Warszawa 2002, s. 271