references
O AUTORACH
457
w KRRiT od 2004 roku, obecnie jako ekspert w Departamencie Strategii (poprzednio w Departamencie Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą, w Zespole Ekspertów oraz w Departamencie Strategii i Analiz); członek Polskiej Rady Języka Migowego oraz Rady ds. Polityki Senioralnej przy Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej; członek Rady Programowej Szerokiego Porozumienia na rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce, współpracownik Polskiego Komitetu Programu Informacja dla Wszystkich UNESCO, członek Zespołu ds. Cyfryzacji KRRiT. Od czerwca 2013 roku do maja 2015 roku redaktorka Drogowskazu Medialnego KRRiT, współautorka raportu otwarcia Cyfrowa przyszłość. Edukacja medialna i informacyjna, Katalogu Kompetencji Medialnych, Informacyjnych i Cyfrowych oraz Manifestu na rzecz Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Polsce.
Prof. dr hab. Agnieszka Ogonowska – medioznawca i psycholog, kierownik katedry Mediów i Badań Kulturowych IFP oraz Dyrektor Ośrodka Badań nad Mediami Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, wykładowca Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie; prezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Zajmuje się problematyką edukacji medialnej, uzależnień od nowych technologii, komunikacją społeczną i wizualną oraz psychologią mediów (zwłaszcza w odniesieniu do telewizji, Internetu i gier sieciowych). Ostatnio opublikowała książki: Współczesna edukacja medialna: teoria i rzeczywistość, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN, Kraków 2013; Uzależnienia medialne czyli o patologicznym wykorzystaniu mediów, Kraków 2014 oraz Komunikacja i porozumienie. Sztuka bycia razem, tworzenia więzi i rozwiązywania konfliktów, Kraków 2015.
Jolanta Pisarek – psycholog, absolwentka Wydziału Nauk Społecznych KUL, entuzjastka wykorzystywania aplikacji komputerowych w badaniach edukacyjnych, realizatorka autorskich warsztatów dla dzieci, młodzieży oraz nauczycieli, związanych z wykorzystywaniem filmów w psychoedukacji i terapii. Jest współautorem serwisu psinema.edu.pl będącego filmowym syllabusem