references
208 C Z Ę Ś Ć
III
Młodzi i media, (red.) M. Filiciak, SWPS, Warszawa 2010 Niederhauser D.S., Reynolds R.E., Salmen D.J., Skolmoski P., The Influence of Cognitive Load on Learning from Hypertext, „Journal of Educational Computing Research”, nr 23 (2000), s. 237–255 Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA, Wyniki badania 2012 w Polsce, MEN Rouet J.F., Levonen J.J., Studying and Learning with Hyper-text. Empirical Studies and Their Implications, [w:] Hypertext and Cognition, (red.) J.F. Rouet, J.L. Levonen, A. Dillon, R.J. Sapiro, Erlbaum, Publishing, Mahwah, New York 1996 State of the Mobile Web, October 2010, Report Opera Software, November 24, 2010 Szafraniec K., Dojrzewające pokolenie dojrzewającej demokracji. O stylu politycznej obecności młodych, Instytut Obywatelski, Warszawa 2012 Szafraniec K., Orientacje życiowe uczącej się młodzieży, [w:] Młodzież jako problem i jako wyzwanie ponowoczesności, (red.) K. Szafraniec, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011 Tenbruck F.H., Jugend und Gesellschaft. Soziologische Perspektiven, [w:] tegoż, Perspektiven der Kultursoziologie. Gesammelte Aufsätze, Freiburg i Br., Rombach, 1965 The World in 2010. ICT Trends and Facts, World Statistics Day 20.10.2010 Tomlinson J., Cultural Imperialism. A Critical Introduction, Continuum, London 1991 Van Nimvegen Ch., The Paradox of the Guided User: Assistance Can Be Counter-effective, „SIKS Dissertation Series”, nr 2008–2009 World Internet Project Poland 2013, Agora SA i Orange Polska. Polska edycja badania, Warszawa 2013 Youth and ICT, [online:] http://www.un.org/esa/socdev/documents/ youth/fact-sheets/youth-icts.pdf Zhu E., Hypermedia Interface Design. The Effects of Number of Links and Granularity of Nodes, „Journal of Educational Multimedia and Hypermedia”, nr 8 (1999), s. 331–358