references
468 A N E K S
mediów” dla gimnazjum kategoria „Językowa natura mediów” opisana została następująco:
Uczeń: – rozumie pojęcie hipertekstu oraz umie wyjaśnić różnicę między hipertekstem a tekstem linearnym; np. wie, że są to powiązane ze sobą odsyłaczami teksty elektroniczne, co ułatwia tworzenie skojarzeń i poznawanie wiedzy, wie, że sposób lektury hipertekstów jest różny od lektury drukowanych książek – umie rozróżniać podstawowe gatunki filmowe i telewizyjne1.
Skutkiem wysiłku całego zespołu, Katalog kompetencji to gotowy, choć na pewno nie doskonały i zamknięty, projekt programu kształcenia kompetencji medialnych i informacyjnych. Jest on wzbogacany o materiały dydaktyczne, które zawierają scenariusze prowadzenia zajęć edukacji medialnej i informacyjnej. Wierzymy, że w wyniku wdrażania tego programu podniesie się poziom kompetencji medialnych i informacyjnych Polaków, którzy tym samym będą lepiej przygotowani do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym. Doświadczenie i opinie uzyskane po opublikowaniu Katalogu przyczyniły się do powstania jego drugiej, przejrzanej i rozszerzonej edycji, zatytułowanej Katalog kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych. W jeszcze większym stopniu, niż pierwsza wersja, uwzględnia ona postępującą konwergencję kompetencji.
materiał zebrała: Barbara Gubernat opracowanie: Dorota Górecka, Fundacja Nowoczesna Polska
1
Katalog kompetencji medialnych i informacyjnych, Fundacja Nowoczesna Polska, Warszawa 2012, dostępny on-line: CC BY SA.