references
1 32 C Z Ę Ś Ć
II
Otoczenie kulturowe
Jakie inne instytucje kultury znajdują się w otoczeniu ucznia/ szkoły? W jakie media/ technologie informacyjno-komunikacyjne wyposażona jest instytucja?
Jakie wydarzenia/ zjawiska kulturowe są istotne dla kształtowania się tożsamości jednostek (w danym miejscu i czasie)? W jakim stopniu istniejący sprzęt (technologie informacyjno-komunikacyjne) może być wykorzystany na zajęciach?
Jakie wydarzenia i zjawiska kulturowe interesują dzieci, młodzież, osoby dorosłe (w danym miejscu i czasie)? Jakie kwalifikacje, umiejętności, wiedza są potrzebne do obsługi tego sprzętu/ tych technologii? Czy odpowiadają możliwościom rozwojowym słuchaczy, ich potrzebom edukacyjnym i zainteresowaniom kulturowym? Idea uczenia dla mediów
Zasoby szkoły/ placówki edukacyjnej
Wytyczne programu nauczania
Jakie są wytyczne Czy są one spójne decydentów ze stanem wiedzy oświatowych na temat mediów odnośnie i kultury medialnej, nauczania edukacji a także współczesnymi medialnej na koncepcjami różnych poziomach pedagogiki, psychologii kształcenia? i wychowania? Idea uczenia o mediach Idea uczenia przez media
Cel dydaktyczny i wychowawczy
Tabela 14. Zasoby edukacyjne. Oprac. własne.
• aktywnemu korzystaniu z kultury medialnej oraz znajomości dziedzictwa kulturowego (lokalnego, narodowego i światowego); • ochronie dzieci i młodzieży przed szkodliwym wpływem mediów i przemocy medialnej; • przeciwdziałaniu różnym formom społecznego wykluczenia oraz emancypacji marginalizowanych grup społecznych; • promowaniu alternatywnych mediów i niezależnych produkcji medialnych; • rozwijaniu projektów społecznościowych; • rozwojowi społeczeństwa wiedzy i społeczeństwa informacyjnego; • wzmacnianiu aktywności obywatelskiej oraz pełnego uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim; • umożliwianiu przeciwstawiania się perswazji i manipulacji medialnej, a także praktykom marketingowym wykorzystującym media; • lansowaniu kreatywności i artystycznej ekspresji medialnej; • promowaniu wartości humanitarnych: tolerancji, równości, solidarności, praw człowieka;