references
E D U KAC J A M E D I A L N A W P O LS C E : K R A J O W E P O D E J Ś C I E . . .
443
Lp.
Wskaźnik rezultatu
Wartość CzęstoKategoria Wartość Rok Źródło docelowa tliwość regionu bazowa bazowy danych (2023) pomiaru Polska ogółem Polska ogółem 60% 2013 81% GUS 1 rok
Odsetek osób re1. gularnie korzystających z Internetu Odsetek osób, któ2. re nigdy nie korzystały z Internetu Odsetek osób w wieku 16-74 lat mających średni 3. lub wysoki poziom umiejętności internetowych
32%
2013
12%
GUS
1 rok
Polska ogółem
42,8%
2013
54%
GUS
1 rok
Źródło: Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, wersja zaakceptowana decyzją Komisji Europejskiej z dnia 5 grudnia 2014 r., s. 34.
Należy zauważyć, że oś związana z umiejętnościami cyfrowymi jest dziedziną specyficzną zarówno pod względem merytorycznym, jak i organizacyjnym, w dodatku realizowana będzie po raz pierwszy. Wymaga zatem szczególnie uważnego podejścia oraz woli i umiejętności współpracy zaangażowanych w nią stron. NInA realizuje projekty z zakresu edukacji medialnej oraz badań dotyczących edukacji audiowizualnej. Misja statutowa Instytutu składa się z pięciu następujących punktów, z czego ostatni, poświęcony wprost edukacji medialnej może być realizowany za pomocą poprzedzających go punktów: • gromadzenie, archiwizacja, rekonstrukcja i dokumentowanie twórczości audiowizualnej; • promocja dziedzictwa audiowizualnego oraz umożliwienie warunków powszechnego dostępu do niego; • wspieranie wartościowych inicjatyw w zakresie produkcji, rejestracji i promocji wartościowych dzieł kultury; • działalność wydawnicza; • edukacja medialna oraz działalność szkoleniowa w kierunku popularyzacji i rozwoju mediów. Instrumentami, którymi w zakresie edukacji medialnej dysponuje NInA są między innymi: zakładka na stronie internetowej28,
28
http://www.nina.gov.pl/baza-wiedzy/?chlist_p=1&chlist_f=x%3D0|t%3D1733 .