references
472 A N E K S
do dobrych praktyk swoich kolegów i koleżanek. W ramach kursu e-coachingowego nauczyciel sam wykonuje zadania z dziedziny edukacji medialnej: opracowuje scenariusze zajęć, instrukcje do projektów, tworzy sprawdziany i quizy, nagrywa krótkie filmy, tworzy prezentacje i wykresy, a także wpisy na blogach skierowane do uczniów lub innych nauczycieli. W kursach e-coachingowych potrzebni są mentorzy lub moderatorzy, choć czasami wystarczyć może help-desk, zestaw dobrze opracowanych odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania lub możliwość konsultacji z ekspertem w sieci. Ponieważ szkolenia stacjonarne są drogie i często trudne do zorganizowania, ważnym uzupełnieniem e-coachingu może być wzajemne uczenie się w szkole, czyli korzystanie z umiejętności innych nauczycieli i wszystkich szkolnych e-pasjonatów.
materiał zebrała: Barbara Gubernat opracowanie: Dorota Górecka, Fundacja Nowoczesna Polska