references
354 C Z Ę Ś Ć
III
ten koresponduje ze stanowiskiem Polskiego Komitetu Programu Informacja dla Wszystkich przy Polskim Komitecie ds. UNESCO z 2011 roku: wypracowanie krajowego planu działania w zakresie edukacji medialnej. W tym celu rekomenduje się powołanie eksperckiej grupy roboczej, która przygotowałaby projekt tego dokumentu. Projekt ten powinien być poddany publicznej konsultacji7. Wspomniana grupa ekspercka powinna składać się z przedstawicieli różnych podmiotów odpowiedzialnych, zgodnie z analizowanymi w niniejszym artykule wskazówkami zawartymi w dokumentach powstałych z inspiracji UNESCO. Mamy nadzieję, że powyższe opracowanie przyczyni się do podjęcia takiej inicjatywy.
Bibliografia
Akademia Orange, [online:] http://www.akademiaorange.pl , [dostęp: 6.10.2013] Dąbrowska A., Drzewiecki P., Jasiewicz J., Lipszyc J., Stunża G.D., Kształtowanie kompetencji medialnych i informacyjnych w podstawach programowych MEN, [w:] Cyfrowa przyszłość. Edukacja medialna i informacyjna w Polsce. Raport otwarcia, (red.) J. Lipszyc, Fundacja Nowoczesna Polska, Warszawa 2012, [online:] http://nowoczesnapolska.org.pl /w p-content /uploads/2012/01/ Raport-Cy f rowaPrzysz%C5%82o%C5%9B%C4%87-.pdf , [dostęp: 16.09.2013], s. 192-201 Edukacja medialna, [online:] http://edukacjamedialna.edu.pl , [dostęp: 6.10.2013] Fez Declaration on Media and Information Literacy, Fez 17 czerwca 2011 r., [online:] http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/ HQ/CI/CI/pdf/news/Fez%20Declaration.pdf , [dostęp: 16.09.2013] Grunwald Declaration on Media Education, Grünwald (Niemcy) 22 stycznia 1982 r., [online:] http://www.unesco.org/education/pdf/ MEDIA_E.PDF , [dostęp: 16.09.2013]
7
Stanowisko w kwestii zapewnienia edukacji medialnej wszystkim grupom wiekowym i społecznym, Polski Komitet Programu Informacja dla Wszystkich przy Polskim Komitecie ds. UNESCO, [online:] http://www.unesco.pl/komunikacja-i -informacja/spoleczenstwo-informacyjne/