references
F I L M J A KO M E D I U M O J Ę Z Y KO W E J N AT U R Z E . . .
3 3 1
Foucault M., Archeologia wiedzy, przeł. J. Siemek, PIW, Warszawa 1977, s. 144 Helman A., Co to jest kino? Panorama myśli filmowej, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1978, s. 42 Hendrykowski M., Semiotyka ruchomych obrazów, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2014, s. 36, 37 Kowalski P., Popkultura i humaniści. Daleki od kompletności remanent spraw, poglądów i mistyfikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2004, s. 104-112 Mersch D., Teorie mediów, przełożyła E. Krauss, Sic!, Warszawa 2010, s. 63 Metz Ch., Le cinéma: langue ou langage?, „Communications” 1964, nr 4; tenże: La grande syntagmatique du film narratif, „Communications” 1966, nr 8; tenże: Langage et cinema, Paris 1971 Metz Ch., Zagadnienia oznaczania w filmach fabularnych, przeł. R. Pragłowska, „Kultura i Społeczeństwo” 1967, z. 1 Nycz R., Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Universitas, Kraków 1993, s. 43 Płażewski J., Język filmu, Książka i Wiedza, Warszawa 1961, s. 7 Sartori G., Homo videns. Telewizja i postmyślenie, tłum. J. Uszyński, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007. Społeczny zasięg czytelnictwa w Polsce w 2012 r., [online:] http://www. bn.org.pl/aktualnosci/501-czytelnictwo-polakow-w-2012-r.-%E2%80%93wyniki-badan.html , [dostęp: 30.09.2014] Worth S., Studying Visual Communication, ed. L. Gross, University of Pennsylvania Press, 1981. s. 55 Zasacka Z., Nastolatki i książki. Od czytania codziennego do unikania, [w:] „Edukacja” 2012, nr 2 (118), s. 20-35 h t t p: // w w w. b n . o r g .p l /a k t u a l n o s c i / 8 35 - r a p o r t % 3 A- s t a n czytelnictwa-w-polsce-w-2014-r..html http://polska.newsweek.pl/polacy-ogladaja-coraz-wiecej-telewizjiczas-przed-telewizorem,artykuly,278284,1.html , [dostęp: 30.09.2014] http://www.hollywoodreporter.com/news/box-office-crash-what-caused-728367 , [dostęp: 05.10.2014]