references
E D U KAC J A M E D I A L N A W P O LS C E : K R A J O W E P O D E J Ś C I E . . .
4 5 1
Ewa Murawska-Najmiec Edukacja medialna w Polsce: krajowe podejście instytucjonalne w kontekście polityki europejskiej oraz dorobku społeczności i organizacji międzynarodowych
Wprowadzenie
wiedzi na pytania: czy obszar ten znajduje odzwierciedlenie w rządowych dokumentach strategicznych, jakimi narzędziami dysponuje państwo do realizacji celów związanych z edukacją medialną oraz, które instytucje publiczne i w jakim wymiarze są zaangażowane w ten proces. Podejścia państw członkowskich Unii Europejskiej są w mniejszym lub większym stopniu pochodną unijnych polityk w danym zakresie, zatem po nakreśleniu kwestii terminologicznych i zakresu przedmiotowego przejdziemy do zarysowania europejskiego kontekstu edukacji medialnej oraz przypomnimy główne akty dorobku społeczności międzynarodowej jako źródła ewentualnych inspiracji. Mając na uwadze, że artykuł ten jest jednym z wielu w tej publikacji, autorka wyraża nadzieję, że wielość i różnorodność przyjętych perspektyw pozwoli czytelnikom wyrobić sobie w miarę obiektywny pogląd na temat obecnego stanu edukacji medialnej w Polsce i stojących przed nią wyzwań. Autorka żywi też nadzieję, że odświeżenie w publicznym dyskursie tematyki związanej z edukacją medialną stanie się impulsem do wytworzenia potrzeby wypracowania przez reprezentatywną, a jednocześnie umiejącą ze sobą współpracować, grupę
W
niniejszym artykule proponujemy ramowe przyjrzenie się instytucjonalnemu podejściu w zakresie edukacji medialnej i odpo-