references
O P O T R Z E B I E E D U KAC J I M E D I A L N E J W P O LS C E
7
Słowo wstępne
Edukacja medialna w działaniach KRRiT
K
rajowa Rada Radiofonii i Telewizji jest prekursorem instytucjonalnych działań na rzecz edukacji medialnej w Polsce. Już
w 2000 roku na zlecenie KRRiT został opracowany Raport o stanie edukacji medialnej w Polsce autorstwa pracowników naukowych Instytutu
Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego pod kierunkiem prof. Wiesława Godzica. W tym samym roku KRRiT zorganizowała konferencję naukową pt. Edukacja medialna – potrzeba i wyzwanie przyszłości, która zapoczątkowała debatę o roli edukacji medialnej i potwierdziła znaczącą rolę KRRiT w tym zakresie. W ciągu kolejnych lat KRRiT aktywnie wspierała – i nadal wspiera – wartościowe inicjatywy związane z edukacją medialną oraz pełni rolę centrum kompetencji w tej dziedzinie. W latach 2008-2010 była organizatorem Forum Edukacji Medialnej, które gromadziło znawców edukacji medialnej z różnych ośrodków w Polsce. Z kolei wykładnia roli KRRiT w zakresie edukacji medialnej w latach 2011-2016 została ujęta w dwóch Strategiach Regulacyjnych tego organu. Na podstawie zawartych w tych dokumentach deklaracji KRRiT obejmuje patronatem zgłaszane do niej wartościowe konferencje (np. kolejne edycje Międzynarodowej Konferencji Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie czy Kongres Edukacji Medialnej), udziela