references
M ŁO D Z I E Ż I N O W E M E D I A : S O C J A L I Z AC J A P O D W Ł AS N Y M N A D Z O R E M
1 89
wszechstronność mężczyzna kobieta 16-24 lat 25-34 lat 35-44 lat 45-59 lat 60-64 lat 65 i więcej lat -0,5 0,5
komunikacja
ekonomiczne
rozrywka
-0,5
0,5
-0,5
0,5
-0,5
0,5
Rys. 5. Sposoby korzystania z Internetu – obszary aktywności. Źródło: D. Batorski, Polacy wobec technologii cyfrowych – uwarunkowania dostępności i sposobów korzystania, [w:] Diagnoza społeczna 2013. Warunki i jakość życia Polaków, Warszawa 2013.
n Używanie wyszukiwarki n Wysyłanie e-maili z załącznikami n Zostawienie wiadomości na czacie n Uczestnictwo w portalach społecznościowych n Rozmowy przez internet n Tworzenie własnej strony
100
80
60
40
20
Luksemburg
Finlandia
Islandia
Dania
Estonia
Polska
Wlk. Brytania
Rys. 6. Umiejętności korzystania z Internetu – młodzież z wybranych krajów UE. Oprac. własne na podst. Eurostat, Community Survey on ICT Usage Households and by Individual, [za:] Youth in Europe…, s. 148.
w sprzęt (najgorsza sytuacja ma miejsce w szkołach zawodowych – rys. 7.). Jakkolwiek liczba komputerów z dostępem do Internetu wzrosła (średnio o kilka procent), to ciągle na jeden komputer przeznaczony do użytku uczniów przypada 9 uczniów, a na jeden komputer z dostępem do Internetu – 10 uczniów. W miastach jeden komputer przypada na
Hiszpania
Rumunia
Niemcy
Litwa
Francja
UE-27
Węgry
Malta
Czechy
0