references
Publikacja jest nie tylko „na czasie", ale imponuje kompleksowym podejściem do tytułowego zagadnienia. Jej lektura uzmysławia, iż żyjemy naprawdę w czasach rewolucji, której efektów nie jesteśmy jeszcze w stanie przewidzieć, ale której kierunki jasno pokazują, że do lamusa należy odłożyć dotychczasowe pewniki, przekonania i normatywne regulacje na temat tego, czym winna być edukacja w XXI stuleciu. Książka pokazuje, jak „kłączaste" i wielowarstwowe problemy stają przed tymi wszystkimi, którzy zajmują się formalnymi i nieformalnymi aspektami nauczania w świecie, w którym tradycyjna szkoła staje się coraz bardziej niefunkcjonalna, a alokucyjny ideał przepływu wiedzy - anachroniczny. (z recenzji prof d1: hab. Wojciecha Józefa Burszty) Dzieło jest ze wszech miar potrzebne jako powszechna publikacja pedagogiczna, obecna przede wszystkim w szkołach, ale także w wielu innych instytucjach oświatowych. Praca ta ma nie tylko sens eksplikacyjny, ale także promocyjny, a dalej może mieć znaczący sens pragmatyczny. (z recenzji prof d1: hab. Stanisława Dylaka) W sytuacji, gdy człowiek współczesny jest tak silnie zanurzony w świecie mediów, gdy znikają granice między światem realnym a wirtualnym, kompetencje medialne i język mediów stają się nowym, ponadnarodowym językiem, którego znajomość jest warunkiem rozumienia świata. Dobrze więc się stało, że Autorzy rozprawy podjęli problematykę koniecznej dziś edukacji medialnej, ukazując wielość jej perspektyw i, poprzez tę dywersyfikację ujęć, zachęcając Czytelnika do refleksji. (z recenz.ji prof nadzw. d1: hab. inż. Janusza Morbitzera)
ISBN 978-83-943906-2-4