references
486 A N E K S
Łukasz Salwarowski,
Stowarzyszenie MANKO
Głos seniora w Internecie
Stowarzyszenie MANKO przeprowadziło badania w zakresie świadomości medialnej osób w wieku 60+. Nie mają dostępu lub nie umieją korzystać z Internetu i mediów społecznościowych. Brakuje im wiedzy w zakresie narzędzi manipulacyjnych stosowanych przez media. Tak rozpoczął się projekt Głos Seniora. Obejmuje on wydawanie ogólnopolskiej, bezpłatnej gazety dla seniorów, prowadzenie portalu internetowego www.glosseniora.pl oraz organizację konkursów i szkoleń dla słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku i klubów seniora w całej Polsce. Szkolenia obejmują tematykę nowych mediów, manipulacji, współpracy z mediami i prawa prasowego. W ramach kolejnych edycji szkoleń zamierzamy wprowadzić także zagadnienia obsługi urządzeń takich jak: smartfony, tablety, odtwarzacze multimedialne i czytniki e-booków. Na stronie internetowej Głosu Seniora planujemy specjalny dział edukacyjny – przewodnik seniora w Internecie, w którym znajdą się poradniki dotyczące m.in. korzystania z poczty elektronicznej, komunikatorów, serwisów społecznościowych, wyszukiwania informacji czy zakupów online.
materiał zebrała: Barbara Gubernat opracowanie: Dorota Górecka, Fundacja Nowoczesna Polska