references
TECHNIKI CYFROWEGO WSPOMAGANIA PROCESU DYDAKTYCZNEGO
279
94%
100% 91% 90% 87% 83% 83%
92%
95%
93%
80%
procent korzystających z Internetu
71% 70%
60%
55%
50% 39%
40%
30%
25%
20% 2011 10% 5% 7% 2013 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
0%
0
1
2
wiek
Wykres 2. Procent korzystania z Internetu przez dzieci w wieku 0-15. Źródło: Korzystanie z Internetu wśród dzieci, [w:] Diagnoza Społeczna. Warunki i jakość życia Polaków, raport wstępny: D. Batorski, 2013, [online:] http://www.diagnoza.com , [dostęp: 16.08.2013].
z powyższymi danymi, można stwierdzić, że nie istnieją przeszkody tzw. techniczne (tzn. brak dostępu do Internetu lub brak komputera w domu), aby uczniowie mogli realizować cele edukacji nieformalnej w systemie e-kształcenia.
w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej”. Raport z badań ilościowych (raport końcowy z 30.08.2013), s. 452. Dane pochodzą z badania Instytutu Badań Edukacyjnych Dydaktyka literatury i języka w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu systemowego Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych (Program Operacyjny Kapitał Ludzki 20072013, priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty). Materiały zostały przekazane Autorce bezpośrednio przez realizatorów ww. badania, tj. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II za zgodą IBE.