Dr Karolina Mikulska-Rumińska została tegoroczną laureatką nagrody L'Oréal-UNESCO International Rising Talents, którą odebrała w dniu 22 czerwca w siedzibie UNESCO w Paryżu. Do nagrody nominowało ją jury programu L’Oréal Polska Dla Kobiet i... czytaj więcej»
W dniach 15-17 czerwca 2022 r. w Marrakeszu (Maroko) zaplanowano siódmą Międzynarodową Konferencję UNESCO na temat Edukacji Dorosłych CONFINTEA VII. W obradach, organizowanych w formule hybrydowej (zarówno na miejscu, jak i online), spodziewany jest udział około 1000 osób, w tym głów państw, ministrów edukacji i wysokich przedstawicieli agend ONZ.
Celem konferencji jest dyskusja i sformułowanie założeń efektywnej... czytaj więcej»
W dniach 30-31 maja 2022 r. w Centrum Kulturalno-Kongresowym JORDANKI w Toruniu odbędzie się XXIX Forum WELCONOMY, organizowane przez Stowarzyszenie Integracja i Współpraca.
W ramach Forum zaplanowano kilkanaście paneli tematycznych, wśród których znalazła się także dyskusja w dniu 31 maja br., zatytułowana „UNESCO jako platforma debaty o dziedzictwie kultury i rynku... czytaj więcej»
W dniach 18-20 maja 2022 r., pod hasłem „Nowe sposoby odkrywania szkolnictwa wyższego na nowo”, obradowała w Barcelonie Trzecia Światowa Konferencja Szkolnictwa Wyższego (WHEC2022), zorganizowana przez UNESCO, we współpracy i przy wsparciu rządu Hiszpanii, regionalnego rządu Katalonii, władz miejskich i regionalnych Barcelony oraz Global University Network for Innovation (GUNi/ACUP). Termin spotkania, pierwotnie zaplanowany na rok 2021, został... czytaj więcej»
26 kwietnia 2022 r. w godzinach 10.00-11.00 odbędzie się pierwsze z serii ośmiu seminariów online, organizowanych przez UNESCO we współpracy z Ramową Konwencją Narodów Zjednoczonych ds. Zmian Klimatu (UNFCC), poświęconych edukacji w tej dziedzinie. Seminaria, organizowane raz na miesiąc, w okresie od kwietnia do listopada br., poprzedzą konferencję COP27, planowaną w Sharm El-Sheikh (Egipt) w dniach 7-18 listopada 2022 r.
Celem projektu jest wsparcie systemów edukacyjnych w rozwoju wiedzy i umiejętności kształtowania w uczniach postaw skutecznego... czytaj więcej»