Począwszy od 9 września br., UNESCO, we współpracy z Federalnym Ministerstwem Edukacji i Badań Naukowych Niemiec oraz z Niemieckim Komitetem ds. UNESCO, organizuje serię webinariów on-line na temat przyszłych kierunków rozwoju edukacji dla zrównoważonego rozwoju.
Webinaria organizowane są w ramach przygotowań do Światowej Konferencji UNESCO na temat Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju, planowanej na pierwotnie na czerwiec 2020 r, obecnie na 17-19 maja 2021 r. w Berlinie, podczas której mają zostać określone oficjalne kierunki tej edukacji, zgodne z założeniami Agendy 2030.
Jednym z głównych zadań jest określenie, w jaki sposób ESD przyczynia się do budowania bardziej zrównoważonego i sprawiedliwego świata oraz w na ile edukacja ta stanowić może podstawę odbudowy i kształtowania nowej rzeczywistości po pandemii COVID-19.
Spotkanie 9 września stanowić będzie wprowadzenie do serii warsztatów on-line, poświęconych kluczowym kwestiom, wywołanym przez COVID-19 oraz pytaniom, jakie musimy sobie zadać na temat nowej rzeczywistości, w której się znaleźliśmy. Uczestnicy będą poszukiwali odpowiedzi na pytania z różnych dziedzin, takich jak: odporność, zmiany klimatu, zmiany stylu życia w wyniku pandemii, a także podzielą się osobistymi spostrzeżeniami i refleksjami na temat przyszłości.
W cyklu seminariów online przedmiotem dyskusji będą m.in. kwestie, jakie najważniejsze pytania musimy sobie zadać w dobie obecnego kryzysu, w jakim świecie chcielibyśmy żyć po COVID-19, jak spowodować, by był on bardziej zrównoważony i sprawiedliwy i abyśmy nie zniszczyli go ponownie, powracając do dawnych, niezrównoważonych nawyków i niesprawiedliwych struktur społecznych, wreszcie: jaką rolę odgrywa edukacja, a zwłaszcza edukacja dla zrównoważonego rozwoju w dokonywaniu niezbędnych zmian i transformacji społecznych.