29 marca br zostały oficjalnie ogłoszone wyniki II edycji Międzynarodowego Konkursu Młodzieży w Służbie Pokoju 2022 (PAIX), realizowanego przez France Télévisions i UNESCO we współpracy z Komitetami Narodowymi ds. UNESCO.
PAIX/Pokój, konkurs artystyczny poświęcony idei pokoju, jest formą obchodów Międzynarodowego Dnia Pokoju ustanowionego na dzień 21 września.
Jury w składzie: Marina PICASSO, Sponsor Konkursu, Tania KASSIS, libańska śpiewaczka, Marie DAULNE, belgijska piosenkarka, Vijayen VALAYDON, pisarka i ambasador Republiki Mauritiusu,... czytaj więcej»
Polska Sieć Szkół Stowarzyszonych UNESCO (ASPnet: Associated Schools Project in Education for International Cooperation and Peace) powiększyła się w lutym 2022 o pięć placówek oświatowych:
czytaj więcej»Grand Prix Międzynarodowego Konkursu „Gdy dźwięk tworzy obraz” zdobył Wiktor Malczyński, uczeń V Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie - szkoły należącej do polskiej sieci Szkół Stowarzyszonych UNESCO - za film „Mgła”. Wyróżnienie specjalne jury otrzymał film „Barwy nadziei”, zrealizowany przez Łukasza Prochackiego z uczniami zerówki Przedszkola 327 „Kolorowa Kraina” w Warszawie.
Konkurs „Gdy dźwięk tworzy obraz” związany jest z obchodami ustanowionego przez UNESCO... czytaj więcej»
Zaplanowana na 24 stycznia 2022 r. (8.00-21.30) online Konferencja UNESCO z cyklu „Youth as Researchers – YAR” (Młodzi jako badacze), poświęcona kształtowaniu polityki w sprawie COVID-19, pomyślana została jako kontynuacja i uzupełnienie spotkania YAR, które odbyło się w październiku 2021 r. Konferencja będzie okazją dla młodych badaczy – uczestników programu YAR, do omówienia z szefami państw i ministrami odpowiedzialnymi za młodzież, priorytetowych kwestii i... czytaj więcej»
Prezentacja najnowszego Światowego Raportu nt. Edukacji (Global Education Monitoring Report 2021/22) zaplanowana została na niedzielę 12 grudnia 2021 r., w godzinach 10.25-11.25, podczas Szczytu Edukacyjnego RewirEd, odbywającego się w dniach 12-14 grudnia w Dubaju. Najnowszy Raport, zatytułowany „Non-state actors in education. Who chooses? Who loses?”, poświęcony jest zaangażowaniu podmiotów... czytaj więcej»